Bölcsességfog eltávolítás

A bölcsességfogak gyakran okoznak gyulladást, fájdalmat és a fogsor elmozdulását is előidézhetik. Szájsebészeti szolgáltatásunk ilyen esetekben nyújt megoldást.

fog érzéstelenítés
érzéstelenítés szolgáltatás

Milyen problémát okozhat a bölcsességfog, impaktált bölcsességfog?

A bölcsességfogak a fogsor utolsó tagjai. Fiatal felnőttkorban nőnek ki. A bölcsességfogakat nem kell eltávolítani, ha rendben kinőnek. Gyakran azonban túl kevés hely áll rendelkezésükre, ilyenkor áttörés közben különböző helyzetben elakadhatnak (ún. impaktált bölcsességfog).

Leggyakoribb probléma, hogy a bölcsességfognak csak egy-két csücske bújik ki az íny alól. A csücsöknek megfelelően a szájból a baktériumok, az étel darabkái bejutnak a fog és az íny közé. Ezt a területet nem tudjuk tisztán tartani, ezért állandóan gyulladásban van. Sokáig tünetmentes is lehet, néha viszont akut, fájdalmas fertőzés formájában fellángol.

Az áttörésben visszamaradt bölcsességfog számtalan további panasz forrása lehet: szuvasodni kezd; károsíthatja az előtte elhelyezkedő fogat; okozhatja a fogak torlódását; gócbetegségekhez vezethet (pl. bőrgyógyászati tünetek, vesebetegség); körülötte ciszta alakulhat ki.

Miért érdemes a Pont32 szájsebészetet választani?

A Pont32 fogáaszat és szájsebészet 17 év tapasztalattal rendelkezik. Az eltelt évek során több ezer műtétet végeztünk el sikeresen. Ha nálunk végzi a bölcsességfog eltávolítást, gondos kezekben lesz: fogorvos, szájsebész, dentálhigiénikus kollégák segítik a gyors gyógyulást. Kizárólag magas minőségű gyógyászati anyagokkal dolgozunk, valamint fájdalommentes beavatkozásokra törekszünk és 100% érzéstelenítést biztosítunk. Ismerje meg rendelőnket, jelentkezzen be még ma!

Bölcsességfog eltávolítás menete

Az impaktált bölcsességfogak eltávolítása szájsebészeti módszerrel történik. Ennek során a fogat feltárjuk, fúróval kiszabadítjuk a csontból, kiemeljük a helyéről, majd összevarrjuk a sebet. A beavatkozás nem fáj, a műtéti terület jól érzésteleníthető. A beavatkozás áltaában nem tart tovább fél óránál.

A bölcsességfog eltávolítása olyan műtét, amelyet fertőzött területen végzünk. A sebbe kerülő baktériumok többségével a szervezet megbirkózik, előfordul azonban, hogy a seb begyullad, fertőződik. Ilyenkor fokozott arcduzzanat, erős fájdalom, sebváladékozás, esetleg láz, nyelési nehézség jelentkezhet. Ezek a panaszok általában jól kezelhetők a seb átöblítésével és antibiotikum szedésével.

Bölcsességfog eltávolítás szövődményei

Szót kell ejteni néhány ritkán előforduló szövődményről is. Az alsó ajak vagy a nyelv felének zsibbadása az idegek közeli lefutása miatt jelentkezhet a műtétet követően. Általában múló kellemetlenségről van szó, de ha kialakul, akkor több hónapba is telhet, amíg megszűnik.

Alsó bölcsességfognál az állkapocs törése vékony csontban fordulhat elő elsősorban időskorban. Felső bölcsességfogak húzásánál az arcüreg megnyílása olyan szövődmény, amely azonnal ellátható a seb gondos összevarrásával. Sebfertőzés esetén tályog megnyitására is szükség lehet. Amennyiben ezeknek a szövődményeknek fokozottabb a kockázata, orvosa külön fel fogja hívni rájuk figyelmét.